رمانهای دوست داشتنی من
رمانهای دوست داشتنی من

رمانهای دوست داشتنی من

خشم و سکوت+سکوت در انتظار

 

نام کتاب: خشم و سکوت

اثر: آن همپسون
ترجمه: عطیه رفیعی و رها رحیمیان
نشر لیوسا
 

تارای 25 ساله دختری است که به تازگی نامزدی اش به هم خورده است و نامزد سابق او ریکی، تصمیم گرفته تا با دوست نزدیک تارا ازدواج کند... در پی دعوت ریکی از تارا برای شرکت در جشن عروسیش، تارا تصمیم می‌گیرد تا از لج او در روزنامه آگهی دهد و دنبال یک همراه برای شرکت در جشن باشد...پسر جوان 20 ساله ی یونانی به آگهی تارا پاسخ می‌دهد و این آغازی میشود تا زندگی تارا در مسیر یونان و جزیره زیبای پروس و یک یونانی مغرور، سخت و خشن قرار گیرد! 
 توضیحات پشت کتاب:
" به جوانی خوش تیپ و جذاب برای انجام کار ساده ای با دستمزد عالی نیازمندیم."
تارا مین برای یافتن همراهی در جشن عروسی نامزد سابقش آگهی فوق را در روزنامه محلی می دهد، تا به علت تنهایی و نداشتن همراه مورد ترحم و استهزاء دیگران واقع نشود. به دنبال درج آگهی جوان یونانی خوش سیمایی به نام پل حاضر به همراهی او در عروسی می شود و ... 

فیزیک این کتاب دیگه وجود نداره؛ حتی خود انتشارت درسا (لیوسا) هم دیگه چاپ نکرده این کتابو (احتمالا ارشاد مجوز نداده برای تجدید چاپ) برای همین لینک دانلودشو براتون میذارم، البته این کتابو سایت98یا گذاشته برای دانلود، منم دیگه آپولدش نکردم و به همون جا لینک دادم. فقط دو نکته رو باید توجه داشته باشید: اول اینکه چون این کتابو اسکن کرده اند، ممکنه کمی طول بکشه تا دانلود بشه. دوم اینکه پسورد تمام کتابای پی دی اف شده ی این سایت اینه: www.98ia.com 

امیدوارم بخونید و لذتشو ببرید 

دانلود 

 

خوب امروز دوست  داشتم یک کتاب نسبتا جدیدتر هم بهتون معرفی کنم. کتابی که به نظر من یکی از جذابترین و پرکششترین کارهای نویسنده‌اشه و من یکی که دوستش دارم.  

 

نام کتاب و نویسنده‌اش که مشخصه. 

انتشارات: شادان

تعداد صفحه: ۵۶۸ 

سال انتشار: پاییز ۱۳۸۹ 

داستان درمورد یک خانواده ی ۳ نفریست که اعضای اون رو یک مادر و دو خواهر تشکیل میدهند. وضعیت قلب مادر زیاد بسامان نیست و به همین دخترا خیلی نگران مادرشونند. برای همین خواستگاران مختلف رو رد میکنند تا در کنار مادر بمونند. در نهایت مادر برای اینکه سد راه خوشبختی دخترانش نشه، حاضر میشه با آقایی جا افتاده و محترم ازدواج کنه. در پی ازدواج مادر، ارمغان دختر بزرگتر خانواده که ظاهر زیبایی هم داره، بالاخره ازدواج میکنه و ارغوان دختر کوچکتر به ناچار به اتفاق مادر همراه خونه ی حاج آقا میشه. حاج آقا دو فرزند داره یک دختر و یک پسر، دختر حاج آقا نیکی، ازدواج کرده و یک فرزند داره اما پسر حاج آقا، نیما، ازدواج نکرده و در شیراز مشغول کار و تحصیله... داستان با ارغوان همراه میشه و از لحظات تلخ و شیرین او تصویرسازی میکنه... اگر قرار باشه من 5 کتاب زیبایی رو که ظرف یکی دو سال اخیر به چاپ رسیده‌اند انخاب کنم، قطعا این کتاب یکی از گزینه‌هام خواهد بود.  

اگر نخوندید از دستش ندید. 

پ.ن.بهناز جان دیروز اسمتو دیدم ولی نتونستم نظرتو بخونم چون نمیدونم اینترنت اداره چه مرگش شده بود که یهو صفحه‌ام پرید. دوباره لاگین کردم و دیدم دو نفر برام پبغام گذاشته‌اند اما هر کاری کردم بخش نظراتم باز نشد که نشد، بعد اومدم از خونه ببینم برام چی نوشتید که دیدم هر دو نظرم پاک شده تا حالا سابقه نداشته بلاگ اسکای از این بازی سرم دربیاره ولی متاسفانه دیروز آورددیگه حالا خوبه اسم تو رو دیدم ولی نفر بعدی رو متاسفانه نفهمیدم کی بود... دوست عزیزی اگر این مطلب رو میخونی لطف کن یه بار دیگه پیغامتو برام بذار.  

بهنازی بالاخره تونستی دانلودش کنی؟

ترنم مهر در فصل آبی و مه

دوستان فعلا دارم کتابای قدیمیتر اما دوست داشتنیم رو معرفی می‌کنم بهتون اما از چند تا پست بعد، دیگه از کتابای جدید هم براتون میگذارم. خوب، حالا بریم سر کتاب امروز.

این کتاب هم به نظرم یک کتاب دوست داشتنی و شرینیه که خوندنشو بهتون پیشنهاد میدم. 

 

اثر: فریده رهنما 

تعداد صفحات: ۴۴۰ 

سال انتشار: ۱۳۸۹ 

انتشارات: فروغ قلم 

البته من این کتابو از انتشارات درسا خریدم، ولی حالا که خود خانم رهنما انتشارات فروغ قلم رو تاسیس کردند، این کتاب فقط در انتشارات خودشون چاپ میشه. 

 اما خلاصه کتاب: 

ماجرا از آنجایی شروع می شود که دختری جوان را به سفری دور در لندن می فرستند تا هم آبدیده شود و هم راه و رسم زندگی را بیاموزد. در واقع او یک عروس پستی برای مردی جوان است. اما مرد جوان خود را به او نشان نمی دهد و با ترفندی می خواهد او را بهتر بشناسد درصورتی که به طور ناشناس از بدو ورود این دختر به شهر لندن، (تو بخوان از همان فرودگاه تهران و از صندلی بغل دستیش) سایه به سایه با اوست و ...  
اگر نخوندینش، بخونید مطمئنم دوستش خواهید داشت 
پ.ن. این کتاب در اینترنت برای دانلود هست اما چون فیزیک این کتاب در بازار موجوده، پس جان مرگ من دانلودش نکنید 
 
کتاب بعدی جهانفرمای کوچک است: 
 
نویسنده: نادر وحید  
تعداد صفحه: ۴۸۸
انتشارات: البرز 
سال انتشار: ۱۳۸۵
 خلاصه داستان: 
پسردوستی و بیزاری از دختر در خاندان جهانفرما امری طبیعی و بدیهی است. اگر جهانفرمایی صاحب فرزند دختر شود انگار که بلای آسمانی بر او و خانواده‌اش نازل شده است. تا اینجا را داشته باشید تا برویم سراغ جهانگیر که سرمایه‌داری خفن و بزرگ خانواده اصیل جهانفرماست‌؛ او سال‌ها پیش همسرش را از دست می‌دهد و بعدها با فرنگیس ازدواج می‌کند. بابک پسر جهانگیر به دلیل نافرمانی از پدر و ازدواج بدون اجازه وی با دختری یزدی, از خانواده طرد می‌شود. بعد از ازدواج کسی خبری از او ندارد و از او تنها این را می‌دانند که صاحب پسری ۱۲ ساله است. که باز جای شکر دارد که او پسر دارد و نه دختر! اما از بد روزگار بابک و همسرش در تصادفی جان خود را از دست می‌دهند و خانواده ی همسر او ترجیح می‌دهند نوه ی جهانفرمای بزرگ را پیش او بفرستند. جهانفرما هم از آنجا که پسردوست است قبول می‌کند. اما در فرودگاه متوجه می‌شود که در تمام این سالها به او دروغ گفته‌اند و بابک نه تنها پسری ندارد بلکه تنها فرزند و وارث او دختری کک و مکی و موقرمز است... 
داستان به قدری لطیف، شیرین و خنده دار است که دلت نمی آید یک لحظه کتاب را زمین بگذاری... ماجرا از ورود دختر بابک به خانواده جهانفرما شروع می شود و باقی ماجرا. 
اگر دوست دارید در تعطیلات پیش رو کتابی سراسر آرامش و خنده را در دست بگیرید، من شدیدا خواندن این کتاب زیبا را بهتان پیشنهاد می کنم
خوشبختانه این کتاب هنوز در نشر البرز موجوده و میتونید طی تماسی ازشون بخواهید کتاب رو براتون ارسال کنند. 
پ.ن. قالب قبلی سنگین بود و صفحه رو با سختی باز می کرد؛ ترجیح دادم از قالبای خود بلاگ اسکای استفاده کنم. 

کتابهای لیلین پیک

 ساعت ۱۲:۲۵ نیمه شب 

من یک عذرخواهی بسیار گنده بهتون بدهکارم. راستش وقتی داستان عشق یا تعهد رو پیدا کردم خیلی خیلی خوشحال شدم چون فکر میکردم این کتاب هم مثل دو کتاب دیگه ی لیلین پیک لطیف و عاشقانه ست برای همین بی اونکه اول خودم بخونم و بعد براتون بذارمش، همینجور نخونده تبدیلش کردم به پی دی اف و فرتی گذاشتم اینجا براتون که دانلودش کنید. اما الان که بیشتر کتاب رو خوندم و دیگه چیزی به پایانش نمونده، دارم از خجالت میمیرم که این چی بود من براتون آپلودش کردم آخه حالا واقعا قدر ممیزی ارشادو میدونم... به نظر من بی پروایی در داستان خوبه اما دیگه نه تا این حد! به همین دلیل با عرض معذرت و شرمندگی فراوان، لینک دانلود کتاب سوم ایشون رو از بلاگم حذف میکنم. مطمئن باشید این اشتباه دیگه هرگز تکرار نمیشه.

امروزم می‌خوام دو کتاب از یک نویسنده ی خارجی رو بهتون معرفی کنم؛ نویسنده‌ای که خودم یکی از پروپاقرص‌ترین طرفداراشم==> خانم لیلین پیک. از ایشان فقط دو کتاب «رویای روی تپه» و «یاغی عشق» در ایران ترجمه و چاپ شده و از ۷ سال پیش به این طرف که سیاستهای وزارت ارشاد تغییر کرد، کتابهای ایشون هم دیگه مجوز ترجمه و چاپ نگرفتند.   

اول: 

 

اسم نویسنده و مترجم که معلومه. 

تعداد صفحه: ۲۴۹

انتشارات: درسا (لیوسا) 

اینم خلاصه‌ای که خودش نشر درسا در سایتش گذاشته: 

کاترین هیوم دختری جذاب با موهایی قرمز براق معلم مدرسه‌ای است که قرار است خرابش کنند و او برای جلوگیری از این کار، حاضر به انجام هر کاری‌ست. به همین جهت مردم دهکده را با خود همراه می‌کند. لکس موران رئیس کمیته آموزشی مردی بسیار ثروتمند است و کاترین مبارزه جدی را با او شروع می‌کند، اما آیا او می‌تواند موفق شود؟ چرا که کاترین خصوصیات عجیبی دارد و رک و صریح است که گاهی با جسارت و گستاخی توأم می‌شود و در این بین احساس می‌کند از لکس موران خوشش آمده است .
پشت‌جلد :
لکس موران مردی با قدرت و نفوذ بسیار بود. و اگر او تصمیم می‌گرفت که مدرسه‌ی محلی به علت کوچک بودن و عدم سوددهی باید بسته شود، به احتمال زیاد در این کار موفق می‌شد، ولی کاترین که در آن مدرسه معلم بود، شدیدآ و عمیقآ احساس می‌کرد که باید مانع از بسته شدنش شود. زنی مبارز و یاغی که مصمم بود با هر شیوه و روشی که میسر باشد، در آن مبارزه پیروز شودو با او مخالفت کند، اما آیا این نبرد و مبارزه‌ای نبود که به شکست منتهی می‌شد؟ چرا که... 

به نظر من این کتاب یکی از لطیفترین و زیباترین کتابهای خارجی بود که خوندم و اگر تا حالا نخوندیدش حتما از دستش ندید. 

 دوم:  

 

مشخصات این کتاب هم مثل کتاب بالاست. (نویسنده، مترجم و انتشارات) 

نیکولا معلم خیاطی است که بخاطر دست تنها بودن مادرش مجبوره برگرده پیش او و در کارهای مغازه به او کمک کند. دکتر میشل جوان و مغرور، پزشک دهکده است و این دو از همان بدو ورود نیکولا به دهکده، با هم دچار تنش و اختلاف میشوند و باقی ماجرا. 

این کتاب هم به نظر من بسیار جذاب، لطیف و دوست داشتنی بود و شدیدا خوندنش رو بهتون توصیه میکنم. 

عزیزانم کتاب یاغی عشق همچنان تجدید چاپ میشه و شما براحتی میتونید فیزیکش رو تهیه کنید اما رویای روی تپه ظاهرا چاپ مجدد نداره (تو سایت خود نشر درسا دیگه نیست) برای همین فکر کنم راحتتر باشید که از سایت www.98ia.com دانلودش کنید البته کتاب یاغی عشق هم برای دانلود وجود داره در اینترنت هم حقیقتش میخوام خواهش کنم ازتون که برای حمایت از ناشرین و نویسندگان، به جای دانلود خود کتاب رو بخرید لطفا  

اولین پست کتابی

امروز برای شروع کار تصمیم گرفتم به جای یک کتاب، دو کتاب بهتون معرفی کنم؛ دو کتاب قدیمی و دوست داشتنی از دوران دبیرستان و یک کتاب از دوران دانشجویی. 

اول با کتاب قدیمیتر شروع میکنم با اسم:  

اثر: ساندرا پاررتی 

ترجمه: احمد مرعشی 

تعداد  صفحه: 478 

سال انتشار: 1372  

ناشر: نشر جوان

داستان در مورد کارولین دولاروم آلری با موهای کبود و خاکستری ست؛ پدرش کنت دولاروم آلری یکی از جنگجویان سرسپرده و شمشیر زن در رکاب ناپلئون بناپارت است که وفاداری خود را با کشته شدن در جنگ به ناپلئون ثابت می کند. کارولین چندی مورد عشق و توجه ناپلئون قرار می گیرد اما این عشق نیز مانند عشقهای دیگر ناپلئون که در افسردگی و شکست وی به سراغش آمده به سردی می گراید. زندگی کارولین دستخوش اتفاقات تلخ و شیرین و هیجان انگیز زیادی میشود و نهایتا بعد از سپری کردن مشقات زیاد به عشق واقعی خود میرسد. 

این کتاب به نظر من یکی از زیباترین و مهیجترین کتابهایی بود که در اون زمان خوندم حتی الان هم به نظر من یکی از زیباترین کتابهای عاشقانه است. با اینکه اوایل کتاب، داستان به عشق کارولین و ناپلئون میپردازه اما از اواسط کتاب ناپلئون به کناری رفته و وقایع هیجان انگیز دیگری برای کارولین اتفاق میفتند و نهایتا داستان با پایانی زیبا و غافلگیرکننده به پایان میرسه. نمیدونم نشر جوان هنوز در انبارش این کتابو داره یا نه اما قطعا در بازار سیاه پیداش خواهید کرد.   

برای این منظور این لینک میتونه خیلی کمکتون کنه. دست دوست جون درد نکنه که دیروز ما رو لینک کرد به کتابلاگ

کتاب بعدی:  

 

اثر: ساندرا براون 

ترجمه: لیلی کریمان 

تعداد صفحه: 230 

سال انتشار: 1380 

نشر: توفیق آفرین 

خوب یادمه که این کتابو به صورت کاملا اتفاقی و خیلی شانسکی از نمایشگاه کتاب خریدم... راستش اسمش یه جورایی بود که آدم رو یاد لج و لجبازی مینداخت برای همین خریدمش و چقدر بعدها از خودم راضی شدم برای خرید این کتاب. انقدر موضوع داستان جذاب بود و خانم کریمان زیبا ترجمه کرده بود که تو از همان چند صفحه اول جذب داستان میشدی و دلت نمیومد بذاریش زمین. 

داستان درمورد زن جوان و بیوه ای است که بخاطر قولی که به دو پسر شیطان و شیرین زبانش داده، آنها را به کمپ میبرد و آنجا اتفاقاتی بسیار جذاب و خنده دار برایش رخ میدهد. 

خدا مرا ببخشد اما چون فکر میکنم نتوانید کتابش را پیدا کنید و هم چون سایت 98یا این کتاب را برای دانلود گذاشته است، دیگر گناهش گریبان مرا نخواهند گرفت (البته فکر کنم) پس برایتان آپلودش کردم که بخوانید و لذتش را ببرید. 

دانلود کتاب 

از صمیم قلب امیدوارم تکراری نبوده باشه براتون